Update van het Vélo Tour-netwerk

Wat betreft knooppuntbewegwijzeringen waren de Oostkantons de eersten. Hun Vélo Tour-fietsnetwerk Hoge Venen-Eifel is nu al bijna 20 jaar in gebruik. Dit netwerk bestaat uit 850 km aan fietsroutes. De routes doorkruisen de negen Duitstalige gemeenten en de aangrenzende gebieden van enkele Franstalige gemeenten van het arrondissement Verviers.

Het Vélo Tour-netwerk wordt door de provincie Luik, in samenwerking met het toerismebureau van de Oostkantons, gaandeweg onderhouden.

Onlangs werd er 65 km aan routes in Eupen en Raeren herzien, de Vélo Tour-bewegwijzering werd er vervangen door de bewegwijzering die jullie allemaal kennen.

Kom deze prachtige bosrijke regio ontdekken met deze twee nieuwe fietstochten van gemiddelde moeilijkheidsgraad:
Fotocredits: Ostbelgien.eu - FTPL-Audrey Köttgen